1 d’octubre de 2010

25 edicions

25 edicions
Article Empresarial Girona nº15. Octubre-Desembre de 2010

Fa poques setmanes al parc científic i tecnològic es va commemorar la 25ena edició del MBA de la UdG. És el més antic de la Universitat, pel qual han passat professionals de moltes empreses gironines i que deu molt del que és al seu impulsor: en Josep Sallent, a col•laboradors imprescindibles com en Joaquim Rabionet i al seu actual director, Rudi de Castro. És indubtable que els iniciadors van saber teixir complicitats entre l’empresa gironina, un grup de professionals que requerien una formació enfocada al management en moments d’assumpció de responsabilitats o de canvis en les mateixes empreses, i un conjunt de professors provinents d’escoles de negoci o especialistes en determinats camps.

De l’oportunitat de col•laborar-hi des de fa uns anys, considero que part de la seva permanència en el temps, prové d’una forta relació amb el territori i una voluntària focalització en la pime. A priori semblaria fàcil identificar bones pràctiques essent la majoria d’empreses petites, però la realitat és que les empreses multinacionals són les que apareixen en la majoria de casos d’èxit, quan la seva translació a la realitat de l’empresa petita o familiar és complicada, i fins i tot alguna vegada contraproduent depèn de com s’apliqui. Els ex-alumnes del màster es poden trobar avui en càrrecs directius i intermedis en empreses de tots els sectors empresarials o públics, altres han continuat, o fins i tot reorientat, el negoci familiar i uns quants han creat la seva pròpia empresa. En la meva opinió, el màster és un instrument amb un rol clau en la necessària funció d’acostar universitat i empresa, i probablement no és casual la seva ubicació actual al Parc, l’entorn que millor reflecteix un emergent ecosistema d’innovació gironí.