Pàgines

25 de gener del 2008

10 lectures del 2007

1. El desierto de los Tártaros. Dino Buzzati. Gadir (2005. Edició original 1940)
2. De ratones y hombres. John Steinbeck. Edhasa (2002. Edició original 1937)
3. Tu rostro mañana. Véneno y sombra y adiós. Javier Marías. Alfaguara (2007)
4. Sueños de Bunker Hill. John Fante. Anagrama (2002. Edició original 1982)
5. El club de la lucha. Chuck Palahniuk. El Aleph (2003. Edició original 1999)
6. Ruido de fondo. Don DeLillo. Seix Barral (2006. Edició original 1984)
7. Una mujer en Berlín. Anónima. Anagrama (2005, edició original 2003)
8. Otra noche de mierda en esta puta ciudad. Nick Flynn. Anagrama (2007, edició original 2004)
9. Mujeres. Charles Bukowski. Anagrama (2006. Edició original 1978)
10. El gran retrato. Dino Buzzati. Gadir (2006. Edició original 1960)

1 de gener del 2008

Creativitat = Talent + Esforç

Creativitat = Talent + Esforç
Article Empresarial Girona nº4 Gener-Març de 2008

La majoria d’empreses tenen el seu origen en alguna idea brillant, diferenciadora de la resta de negocis, que amb esforç i els recursos necessaris s’acaba materialitzant. Malauradament, algunes empreses sobreviuen només amb aquella primera idea que els va portar a l’èxit i tenen serioses dificultats en desenvolupar noves idees que els permetin renovar el contracte de la competitivitat.

Probablement per això, la creativitat sigui el valor més en alça, i s’ha convertit en un recurs escàs i volàtil. Tothom competeix per disposar de persones talentoses; un exemple, als EUA les estadístiques mostren que molts dels seus millors científics no són nascuts allà però que van decidir anar-hi a viure i a treballar per una intel·ligent política d’atracció de talent. Les empreses també viuen en una cursa per captar aquest valor, i els treballadors competents i creatius disposen gairebé d’una carta d’independència en el complex món dels negocis. Els processos de selecció de personal pretenen detectar aquesta singularitat, les organitzacions busquen la manera òptima de canalitzar la creativitat del conjunt dels treballadors, utilitzen metodologies que facilitin la generació d’idees i s’esforcen en generar un espai on els talentosos es sentin còmodes, conscients que en un entorn d’excessiva pressió i por a l’error la creativitat no floreix. La combinació guanyadora és comptar amb el major talent possible dintre de l’organització i treballar al màxim perquè la creativitat no quedi endormiscada, sinó que disposi dels canals, els mitjans, les motivacions i les eines metodològiques necessàries per convertir-les en els èxits de demà.